NexGolf Perintä

NexGolf Perintä toteutetaan yhteistyössä Lowellin kanssa. Kun haluat ottaa NexGolf perinnän käyttöön, ole yhteydessä asiakastukeemme, niin käynnistämme palvelun käyttöönoton. Palvelun käyttöönotossa Lowell on teihin yhteydessä perintäsopimuksen tekemisestä heidän kanssaan. Kun perintäsopimus on tehty ja Lowell avannut rajapinnan, saatte siirrettyä laskuja perintään suoraan NexGolfista.

Perintään voidaan lähettää laskut, jotka ovat kokonaan avoinna. Osittain maksetut laskut tai ulkomaille menevät ulkomaanperinnän laskut voi siirtää perintään Lowellin oman palvelun kautta.

Perintään vietävien laskujen eräpäivä tulee olla vähintään 14 päivää menneessä, ennen kuin Lowell voi aloittaa laskun karhuamisen ja myöhemmin mahdollisen perintätoimen. Maksukehoituksen eräpäiväksi kannattaa siis asettaa alkuperäisen laskun eräpäivä, mikäli haluaa asian etenevän nopeammin.

Ennen perintää Lowell lähettää asiakkaalle muistutuslaskun, jonka jälkeen aloitetaan perintätoimenpiteet. 

Osittain maksetut tai ulkomaanperinnän laskut voi siirtää perintään http://access.lowell.com/ -palvelun kautta.

Perintäprosessin vaiheet

Laskut voidaan viedä perintään kun laskutustapahtuman laskuille luodaan maksukehotukset.

Maksukehotusten luonti

Avaa laskutustapahtuma, jolle maksukehotukset luodaan. Rasti kaikki laskut ja valitse sivun lopusta painike Luo maksukehotukset. Määritä maksukehotuksen tiedot. Taloushallinnon ohjeessa on tarkemmin kerrottu maksukehotusten luonnista.

Mikäli haluat perinnän etenevän joutuisammin, aseta Laskun päivämääräksi ja Eräpäiväksi alkuperäisen laskun tiedot. Halutessasi voit asettaa myös omat päivät, mutta huomaa, että laskut voidaan viedä perintään vasta 14 päivää eräpäivän jälkeen. 

Maksukehotukset muodostetaan vain avoinna oleville ja erääntyneille laskuille.

Laskujen lähetys perintään

Kun laskutustapahtumalle on luotu maksukehotukset, voit lähettää ne perintään. Halutessasi voit lähettää maksukehotukset vielä asiakkaille ja jos tämä ei tuota tulosta, lähettää maksukehotukset perintään kun maksukehotuksen eräpäivästä on kulunut 14 päivää. Lowell lähettää vielä maksukehotuksen asiakkaalle ennen perintätoimenpiteiden alkamista.

Rasti maksukehotuksista kaikki ne laskut, jotka halutaan viedä eteenpäin perintään. Vain kokonaan avoimet laskut voidaan viedä perintään. Osittain maksetut tai ulkomaille menevät perinnät täytyy viedä yksittäin Lowellin palvelun kautta.

Kun halutut laskut on valittu, painetaan maksukehotusten alta painiketta Lähetä Lindorffille (eli Lowellille, painikkeen teksti tullaan päivittämään).

Perintään viedyt laskut

Perintään vietyjen laskujen kohdalla näkyy punainen P-merkki. 

Lowellin saatua maksusuorituksen, lähettävät he tiedon suorituksesta NexGolfiin ja laskulle kirjataan kyseinen maksusuoritus. Golfseuran/-yhtiön ja Lowellin välisen sopimuksen mukaan maksu tilitetään seuran/yhtiön tilille.

Mikäli asiakas maksaa suorituksensa NexGolfin laskun tietoja käyttäen, kirjautuu suoritus suoraan NexGolfiin ja tästä lähtee tieto Lowellille.

Lasku ei siirry perintään?

Mikäli laskujen vienti perintään ei onnistu, tarkista laskuilta seuraavat tiedot:

  • lasku on kokonaan avoinna
  • laskulla on osoitetiedot ja ne ovat Suomeen
  • mikäli lasku on yritykselle, löytyy yrityksen nimi ja y-tunnus
  • mikäli lasku on henkilölle, löytyy nimi ja syntymäaika
  • mikäli lasku on henkilölle, tarkista asiakasrekisteristä, että kyseessä on Henkilöasiakas, ei Yritysasiakas